Článok   13. 3. 2021 Zaviezť tovaru vlastnou dopravou, alebo využiť kuriérske služby?

Zaujímavá funkcia Solvertech Tasha využiteľná nielen pre eshopy ukáže, či je efektívnejšie zaviezť tovar vlastným autom, fofr, alebo zákazníka škrtnúť zo zoznamu.
z 16 otázok
Zrušiť filter

Každá rozvozové trasa má svoje parametre a každý odberateľ na nej je rôzne ziskový. Rozvážať mechanicky všetko všetkom je jednoduché a snáď aj ušľachtilé, určite ale nie príliš múdre. Dobrou pomôckou na rozlíšenie ziskových a stratových štáciou je cena za neobsloužení.

Tejto položke sme sa venovali v článku blogu „Zaviezť či nezavézt? Zisk či strata? “ a okrajovo sa v ňom zmienili o jej využitie pri zvažovaní kombinácia vlastnej dopravy a externých dopravy. Z dôvodu stále väčšieho dopytu od prevádzkovateľov eshopov a otázok o použiteľnosti Tashi v tomto článku tému rozširujeme a zameriavame na ich potreby – optimalizáciu trás rozvozu tovaru vlastnou dopravou v kombinácii s kuriérov.

Čo sa rozumie cenou za neobsloužení?

Cena za neobsloužení je hypotetická nákladová položka, ktorá sa stane kruto reálnu, ak sa zákazníkovi tovar nedovezie. Ukazuje na dôležitosť zákazníka a znamená približne to isté čo ušlý zisk, tj. Rozdiel medzi príjmom za realizáciu zákazky a náklady na túto realizáciu, príp. ovplyvnený zmluvnými sankciemi.

Parameter ceny za neobsloužení je pre Tasha jedným z mnohých kritérií, podľa ktorých zostavuje efektívne rozvozovej trasy. Používateľom však umožňuje odhaliť mimoriadne dôležité skutočnosti, ktoré z žiadne mapy nerodia.

Ak hodláte rozviezť všetky zákazky bez ohľadu na vlastnú ekonomiku, bude cena za neobsloužení u všetkých zákazníkov rovnaká. Zákazky budú prevezené po optimálnych trasách v najkratšom čase aj tým zákazníkom, na ktorých prerobíte.

Lenže vy prerábať nechcete, a preto zvažujete alternatívy: Zaradiť zákazníka do inej trasy? Presunúť ho na iný deň? Poslať za ním radšej externé kuriérskou službu? A čo keď budú všetky opatrenia márna a zákazník vám proste zisk neprinesie? Tasha vám pomôže náklady ihneď odhaliť a eliminovať prípadné straty v reálnom čase.

Prilepte svojim zákazníkom cenovky

Ak prevádzkujete eshop a je nádej, že vás závoz zákazníka vyjde lacnejšie kuriérom než s vlastným autom, zavedieme do Tashi jeho cenník. Dopravné sa väčšinou určuje podľa hmotnosti a / alebo objemu zásielok. Uvediete teda sumy, ktoré korešpondujú s charakterom vašej zákazky.

V Tashi môžeme uložiť a porovnávať cenníky viac konkurenčných dopravných služieb. Bežným modelom je využívanie služby sprievodcu spoločností ako DPD, PPL, prípadne i Česká/Slovenská pošta. Tasha vám automaticky spočíta a ukáže cenu jednotlivých kuriérov u každej zákazky, vyberie z nich tú najlacnejšiu a stanovuje ju ako cenu za neobsloužení.

Ak by náklady za vlastnú dopravu prekročili cenu najlacnejšieho kuriéra, odporučí Tasha zrušiť vlastný závoz a navrhne objednať dopravu u neho. Máte samozrejme na výber, ak daného zákazníka predsa len chcete zaviezť vlastnou dopravou (napr. Veľké rozmery, krehkosť tovaru, hodnota zákazky, alebo ide o VIP zákazníka), môžete si jednoducho tieto zákazky označiť a zaručiť tým obslúženie vlastnou dopravou. Takáto zákazka potom bude v prípade, že sa neporuší žiadne reštrikcie (doba závozu, limit vyťaženie vozidla, požiadavky na vybavenie vozidla i.), Vždy naložená. Nech to stojí, čo to stojí.

Tasha vám je schopná pomôcť nielen s reportom o trasách pre vlastné vodiča, ale aj s exportom informácií o zákazkách určených kuriérom. Ten prípadne využiť pre import do ich systému podaní.

Výborným doplnkom modulu Kuriér je potom tiež Komunikačný modul, ktorý hromadne informuje vaše klientov aj vodiča pomocou informačnej SMS alebo emailu. Zvyšuje tak úroveň i efektivitu vašich služieb.

Toto je naša pomoc vašej doprave

Naše produkty