Rýchlosť svetla je najvyššia rýchlosť vo vesmíre. Ale rýchlosť, ktorou chceme splniť svoje priania, začína dobiehať. Doručenie balíka do týždňa je dnes dôvodom na zúfalstvo. Včerajšiu pizzu nezje ani pes.
Doručenie v ten istý deň znamená, že doručenie bude v ten istý deň, ako bola zadaná objednávka. Dnes sa zameriava na dodávky, ktoré spravidla zahŕňajú potraviny a potraviny, dodávky lekární a drogérií, taxislužby, ale aj rastúci počet e-shopov.
Poďme na to
Expresné doručenie nie je vynálezom zúrivého 21. storočia. Vďaka zavedeniu poštovej známky a rozvoju železníc mohol waleský obchodník s flanelom Price-Jones ponúknuť doručenie na druhý deň už v polovici 19. storočia.
Na druhej strane je história režimu same day delivery krátka. Americké spoločnosti prišli s experimentmi dodania v deň objednávky pred rokom 2000 a vtedy sa im to nepodarilo. Jedným z dôvodov môže byť absencia digitálnej optimalizácie dodávok.
Rozmach nastal o desať rokov neskôr s rozvojom IT technológie a zachvátil svet.
Komu pomôže doručenie v ten istý deň
Doručenie v ten istý deň je najviac dostupné pri miestnych dodávkach. V USA môžu byť zásielky doručované v ten istý deň prakticky po celom kontinente, ale služba je obmedzená vysokými nákladmi na leteckú dopravu.
V menších regiónoch, kam sa môžu dostať dodávkové a nákladné autá, sa však cena stretla s ochotou zákazníkov priplatiť si za rýchlosť dodania. Zásadne pomohli už spomínané programy na optimalizáciu návštevnosti. Bleskovo zabezpečia, aby autá chodili k zákazníkom na najkratšie trasy a odviezli čo najviac tovaru naraz.
Režim doručovania v ten istý deň sa tak stal široko používaným aj v Českej republike a stále viac českých spoločností ho začína vnímať ako štandard, nie ako doplnok. Trend výrazne posilnila pandémia covid, vďaka čomu boli e-shopy takmer jediným zdrojom nákupov. Segment B2B pracujúci v režime just-in-time tiež vyžaduje expresnú dopravu.
Rýchlo a zbesilo
Je zrejmé, že dopyt po rýchlom dodaní bude len silnieť. Prispôsobenie sa im je jediným spôsobom, ako prežiť na dnešnom trhu.
Našťastie to už nie je ťažké ani pre menšie firmy. Softvérové riešenia existujú, stačí ich implementovať a nasadiť do už existujúceho logistického rámca. Naša softvérová aplikácia Kira dokáže optimalizovať až 20 000 objednávok z jedného skladu denne. Na rozdiel od živých dispečerov má oceľové nervy. Zhromažďuje objednávky a čaká na ich spracovanie, kým ich v poslednom prípade nebudete môcť naložiť na správne auto.
Výsledkom je perfektné využitie vozidla, sledovanie najkratšej trasy a spoľahlivé doručenie v ten istý deň za cenu, ktorú je možné ľahko akceptovať.