Prípadová štúdia

Vieme ako jednoducho zistiť skutočné náklady na prepravu

3

mesiace od štartu projektu k implementácii

0,041

Eur za dopravu kila špekáčikov (a mnoho ďalších presných čísel)

14%

zlacnenie rozvozov s využitím nových dát a nástrojov

5,5

stovky tisíc Eur ušetrených ročne

Čo zažilo Krásno, môžete zažiť aj vy! Prechod na nový systém je hladký, implementáciu neplatíte.

Dohovorme si nezáväznú schôdzku

MP Krásno

Valašská hviezda na údenárskom nebi

Rodinná spoločnosť MP Krásno, a. s., s tradíciou už od roku 1855, zásobuje množstvo obchodných reťazcov i maloobchodných sietí v Česku, na Slovensku, v Maďarsku a v Poľsku. Aby aj naďalej držala krok s dobou a konkurenciou, vie, že nemôže brániť sa inováciám, ale stále zlepšovať riadenie firmy.

5

najväčší výrobca mäsa v ČR

80 mil.

eur obratu

100+

vlastných vozidiel

100%

tlak na inovácie

Východiská

  • Používaný systém plánovania trás neplní očakávania.
  • Dopravné náklady nemožno rozlíšiť.
  • Viazne kontrola správania vodičov.
  • Skutočné prepravné náklady sa iba odhadujú.
  • Chýba dáta pre poučené riadenie dopravných kapacít.

Prínosy zmeny

  • Detailné náklady sú rozkľúčované podľa potrebných parametrov.
  • Je možné simulovať efektivitu rôznych prepravných režimov a situácií.
  • Zapojením externej prepravy rozvozy zlacneli.
  • Je možné vyčísliť straty spôsobené vodičmi.
  • Posilnila pozícia klienta pri nastavení cien.

Kľúčová otázka

Koľko stojí doprava k jednotlivým zákazníkom?

Jednoduchá otázka, zásadný význam. Nás čaká skoro dvojročná práca pri hľadaní odpovede, klienta značný zásah do spôsobu plánovania, monitoringu a hodnotenia dopravných výkonov.

Čo sme museli urobiť
na začiatku projektu:

  • Naplánovať a vykonať dôkladnú analýzu dopravných potrieb a výkonov.
  • Zaviesť nový systém plánovania a prepojiť ich s monitorovacími nástrojmi.
  • Systematicky zhromažďovať vytipované dáta.
  • Vlastné nákladové dáta prepojiť s cenníkmi externých dopravcov.
  • Umožniť modelové rozpočítavanie nákladov na cross-docky u vzdialených zákazníkov.
  • Analyzovať získané dáta.

Dôkladná analýza potrebuje čas

Nerobíme závery z malých, náhodných alebo irelevantných dát.

September 2018

Začíname s dôkladnou analýzou dopravných potrieb a výkonov.

November 2018

Zavádzame nový systém plánovania a prepájame ho s monitorovacími nástrojmi. Systematicky zhromažďujeme vytipované dáta.

December 2018

Je pripravená hĺbková analýza dopravných potrieb a výkonov.

Január 2019

Je vytvorený dátový mostík SAP/BNS medzi plánovacou aplikáciou Solvertech Tasha a interným ERP.

Február 2019

Tasha plánuje prvé rozvozové trasy na Slovensku.

Marec 2019

Tasha plánuje všetku dopravu v Česku, na Slovensku, v Poľsku a Maďarsku.

Apríl 2019

Tashu prepájame so systémami na sledovanie vozidiel. Vieme porovnať plán so skutočnými výkonmi.

Jún 2019

Porovnávame náklady na vlastnú a externú prepravu. Dokážeme vybrať výhodnejšie riešenie.

Klient študuje výsledky
a chce vedieť viac!
Pracujeme ďalej.

Október 2019

V súlade s plánom poznáme presné dopravné náklady na zákazníka a kilogram tovaru.

Marec 2020

Pomocou GPS začíname vodičom merať skutočne prejdenú vzdialenosť a čas strávený na trase. Získavame skutočné dopravné náklady.

November 2020

Máme v ruke monitoring dennej spotreby PHM na vodiča a vozidlo. Ďalšie upresňujúce čísla.

Február 2022

Systém ďalej vylepšujeme. Plánujeme presné časy výjazdov vozidiel pre automatickú vrátnicu. Rušíme papierové príkazy a zdržanie na spustenej závore.

Prekvapivé zistenia

Straty sú nepríjemne veľké

Hlavným dôvodom sú dopravné mimoriadnosti. Ďalšia časť nadchádzania ide na konto vodičov, ktorí zabúdajú včas tankovať a so špekáčikmi na korbe hľadajú pumpu. Teraz môže klient zasiahnuť.

+ 3%

jázd navyše proti plánu

+ 20 500km/rok

najazdených navyše proti plánu

+ 11 500Eur/rok

viacnákladov proti plánu

Zisťujeme minimálny rentabilný objem zákazky a frekvencie závozov

Dispečeri majú možnosť pokročilej simulácie trás. Poznajú kam efektívne poslať vlastné autá, externého dopravcu alebo obetavých konkurenčných údenárov. Môžu sa hrať s parametrami a porovnávať alternatívy. U každého zákazníka môžu rozhodnúť, či:

  • zníži frekvenciu závozu,
  • zvýši minimálnu hodnotu objednávky,
  • zvýši cenu tovaru,
  • objednajú lacnejšiu externú dopravu alebo
  • zruší zmluvu.

Poznávame skutočný vplyv zdraženia PHM na cenu výrobku

Prudké výkyvy cien PHM po vypuknutí vojny na Ukrajine sa stali zámienkou na zdražovanie produktov, ktoré klient nakupoval na doplnenie portfólia. Naše analýzy preukázali, že skutočný vplyv cien PHM na ceny produktov je oveľa menší, než deklarujú výrobcovia. Klient dostal možnosť skutočnej ceny spočítať a premrštené ceny rozporovať.

Ako nový systém funguje

Deň pred rozvozom: plánovanie

  • Dispečer optimalizuje rozloženie zákaziek a priebeh trasy.
  • Vodičom posiela KAM notifikácie, kedy a kam pôjdu.

Deň rozvozu: exekúcia

  • Vodiči podľa plánu nakladajú tovar a vychádzajú na trasu.
  • Systém kontroluje a zaznamenáva čas výjazdu, poradie a dobu vykládok, polohu vozidla a pozíciu voči plánu.

Deň potom: kontrola

  • Sťahujeme záznamy o polohách vozidla a tankovaní, zapisujeme skutočnú vzdialenosť trasy a dobu jazdy.
  • Prepočítavame skutočné dopravné náklady podľa skutočne prejdenej vzdialenosti.
  • Porovnávame plánovanú a skutočnú hmotnosť a množstvo doručeného tovaru.
  • Generujeme manažérske reporty.
Karel Pilčíkmajiteľ firmy MP Krásno, a. s. Tomáš Pajonkkonateľ Solvertech

Koniec odhadov!

Klient pozná cenu za dopravu každého kila výrobku. Dokáže spočítať rentabilitu trasy, objednávky aj zákazníka.

„Naša spolupráca s firmou Solvertech nám otvorila nové možnosti a pomohla posilniť našu pozíciu na trhu. Vďaka inováciám môžeme pokračovať v tom, čo robíme najlepšie – prinášať na stoly našich zákazníkov to najlepšie z valašskej kuchyne.“

Karel Pilčík
majiteľ firmy MP Krásno, a. s.

Buďte ako Krásno. Spoznajte svoje skutočné náklady, nech viete, čo vlastne chcete znížiť. Pomôžeme vám.

Kontaktujte nás