Prípadová štúdia
Vieme ako jednoducho zistiť skutočné náklady na prepravu
mesiace od štartu projektu k implementácii
Eur za dopravu kila špekáčikov (a mnoho ďalších presných čísel)
zlacnenie rozvozov s využitím nových dát a nástrojov
stovky tisíc Eur ušetrených ročne
Čo zažilo Krásno, môžete zažiť aj vy! Prechod na nový systém je hladký, implementáciu neplatíte.
Dohovorme si nezáväznú schôdzkuMP Krásno
Valašská hviezda na údenárskom nebi
Rodinná spoločnosť MP Krásno, a. s., s tradíciou už od roku 1855, zásobuje množstvo obchodných reťazcov i maloobchodných sietí v Česku, na Slovensku, v Maďarsku a v Poľsku. Aby aj naďalej držala krok s dobou a konkurenciou, vie, že nemôže brániť sa inováciám, ale stále zlepšovať riadenie firmy.
5
najväčší výrobca mäsa v ČR
80 mil.
eur obratu
100+
vlastných vozidiel
100%
tlak na inovácie
Východiská
- Používaný systém plánovania trás neplní očakávania.
- Dopravné náklady nemožno rozlíšiť.
- Viazne kontrola správania vodičov.
- Skutočné prepravné náklady sa iba odhadujú.
- Chýba dáta pre poučené riadenie dopravných kapacít.
Prínosy zmeny
- Detailné náklady sú rozkľúčované podľa potrebných parametrov.
- Je možné simulovať efektivitu rôznych prepravných režimov a situácií.
- Zapojením externej prepravy rozvozy zlacneli.
- Je možné vyčísliť straty spôsobené vodičmi.
- Posilnila pozícia klienta pri nastavení cien.
Dôkladná analýza potrebuje čas
Nerobíme závery z malých, náhodných alebo irelevantných dát.
September 2018
Začíname s dôkladnou analýzou dopravných potrieb a výkonov.
November 2018
Zavádzame nový systém plánovania a prepájame ho s monitorovacími nástrojmi. Systematicky zhromažďujeme vytipované dáta.
December 2018
Je pripravená hĺbková analýza dopravných potrieb a výkonov.
Január 2019
Je vytvorený dátový mostík SAP/BNS medzi plánovacou aplikáciou Solvertech Tasha a interným ERP.
Február 2019
Tasha plánuje prvé rozvozové trasy na Slovensku.
Marec 2019
Tasha plánuje všetku dopravu v Česku, na Slovensku, v Poľsku a Maďarsku.
Apríl 2019
Tashu prepájame so systémami na sledovanie vozidiel. Vieme porovnať plán so skutočnými výkonmi.
Jún 2019
Porovnávame náklady na vlastnú a externú prepravu. Dokážeme vybrať výhodnejšie riešenie.
Klient študuje výsledky
a chce vedieť viac!
Pracujeme ďalej.
Október 2019
V súlade s plánom poznáme presné dopravné náklady na zákazníka a kilogram tovaru.
Marec 2020
Pomocou GPS začíname vodičom merať skutočne prejdenú vzdialenosť a čas strávený na trase. Získavame skutočné dopravné náklady.
November 2020
Máme v ruke monitoring dennej spotreby PHM na vodiča a vozidlo. Ďalšie upresňujúce čísla.
Február 2022
Systém ďalej vylepšujeme. Plánujeme presné časy výjazdov vozidiel pre automatickú vrátnicu. Rušíme papierové príkazy a zdržanie na spustenej závore.
Prekvapivé zistenia
Straty sú nepríjemne veľké
Hlavným dôvodom sú dopravné mimoriadnosti. Ďalšia časť nadchádzania ide na konto vodičov, ktorí zabúdajú včas tankovať a so špekáčikmi na korbe hľadajú pumpu. Teraz môže klient zasiahnuť.
+ 3%
jázd navyše proti plánu
+ 20 500km/rok
najazdených navyše proti plánu
+ 11 500Eur/rok
viacnákladov proti plánu
Zisťujeme minimálny rentabilný objem zákazky a frekvencie závozov
Dispečeri majú možnosť pokročilej simulácie trás. Poznajú kam efektívne poslať vlastné autá, externého dopravcu alebo obetavých konkurenčných údenárov. Môžu sa hrať s parametrami a porovnávať alternatívy. U každého zákazníka môžu rozhodnúť, či:
- zníži frekvenciu závozu,
- zvýši minimálnu hodnotu objednávky,
- zvýši cenu tovaru,
- objednajú lacnejšiu externú dopravu alebo
- zruší zmluvu.
Poznávame skutočný vplyv zdraženia PHM na cenu výrobku
Prudké výkyvy cien PHM po vypuknutí vojny na Ukrajine sa stali zámienkou na zdražovanie produktov, ktoré klient nakupoval na doplnenie portfólia. Naše analýzy preukázali, že skutočný vplyv cien PHM na ceny produktov je oveľa menší, než deklarujú výrobcovia. Klient dostal možnosť skutočnej ceny spočítať a premrštené ceny rozporovať.
Ako nový systém funguje
Deň pred rozvozom: plánovanie
- Dispečer optimalizuje rozloženie zákaziek a priebeh trasy.
- Vodičom posiela KAM notifikácie, kedy a kam pôjdu.
Deň rozvozu: exekúcia
- Vodiči podľa plánu nakladajú tovar a vychádzajú na trasu.
- Systém kontroluje a zaznamenáva čas výjazdu, poradie a dobu vykládok, polohu vozidla a pozíciu voči plánu.
Deň potom: kontrola
- Sťahujeme záznamy o polohách vozidla a tankovaní, zapisujeme skutočnú vzdialenosť trasy a dobu jazdy.
- Prepočítavame skutočné dopravné náklady podľa skutočne prejdenej vzdialenosti.
- Porovnávame plánovanú a skutočnú hmotnosť a množstvo doručeného tovaru.
- Generujeme manažérske reporty.
Koniec odhadov!
Klient pozná cenu za dopravu každého kila výrobku. Dokáže spočítať rentabilitu trasy, objednávky aj zákazníka.
„Naša spolupráca s firmou Solvertech nám otvorila nové možnosti a pomohla posilniť našu pozíciu na trhu. Vďaka inováciám môžeme pokračovať v tom, čo robíme najlepšie – prinášať na stoly našich zákazníkov to najlepšie z valašskej kuchyne.“
Karel Pilčík
majiteľ firmy MP Krásno, a. s.